http://youtu.be/iHYrOBkcd-c Het vinden van een internetmarketeer is nooit saai. Tijdens het interview hoor je tientallen verhalen over geslaagde of mislukte campagnes, leer je over de promotie achter de schermen van bekende diensten en val je onder de charme van bijna elke kandidaat. Maar onthoud: internetmarketing gaat meer over cijfers dan over mooie verhalen. De internetmarketeer houdt zich bezig met alle online kanalen in het bedrijf. Dit zijn prestatiekanalen (context, targeting, CPA) en inhoud (sociale netwerken, blog, e-mailmarketing). De taak van een internetmarketeer is om vraag naar goederen of diensten te genereren, naamsbekendheid te vergroten en verkoop te genereren. Een goede internetmarketeer, of bijvoorbeeld een ideale marketeer, weet hoe hij indicatoren moet analyseren en verkopen moet voorspellen op basis van statistieken. Maar tegelijkertijd kan hij een artikel voor een blog of andere online media schrijven over zijn product of dienst. Allereerst hebben we specialisten nodig die in online winkels hebben gewerkt, diensten zoals wij; van advertenties en online media groeien vaak ook intelligente specialisten. We zoeken meestal via sociale netwerken, groepen en gemeenschappen. Let tijdens het interview op het detailniveau van de antwoorden. Als het verhaal van de kandidaat oppervlakkig is, betekent dit dat het geen feit is dat hij zelf aan projecten heeft deelgenomen, meestal betekent dit dat taken zijn gegeven aan ondergeschikten / aannemers voor uitvoering. Internet marketeer gaat over cijfers. Ik houd bij hoe vaak een kandidaat metrics gebruikt in reacties tijdens een interview. Als hij over het resultaat zegt “het is gaaf geworden”, dan is dit zeker niet ons verhaal. Tijdens het interview vraag ik graag: “Wat ga je doen als je 5 taken per kwartaal hebt en de zesde komt?” Slechte antwoorden: “Ik doe er vijf, zoals verwacht” of “Ik ga naar de leiding.” Een goede antwoordoptie: “Ik zal middelen vinden om zes taken uit te voeren: outsourcing, extra budgetten / handen, samen met belanghebbenden herziene prioriteiten voor huidige taken”. We geven ook testtaken – ze zijn schematisch, vereisen geen nauwkeurige berekeningen, maar ze omvatten het testen van logica en kennis. Vragen om een internetmarketeer te stellen tijdens een interview:
|
https://www.globalrecruitment.info/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Bouw-Zorg: Het Beste Detacheringsbureau in de Zorgsector Ben je een zorgprofessional op zoek naar nieuwe carrièremogelijkheden? Zoek niet verder, want Bouw-Zorg is het detacheringsbureau in de zorgsector waar je naar op zoek...
- Welke apparatuur gebruiken schoonheidsspecialisten? Heb je je ooit afgevraagd hoe schoonheidsspecialisten erin slagen om de huid van hun klanten te transformeren en een gevoel van zelfvertrouwen te herstellen? Het...
- Een mooi gazon laten aanleggen Een mooi gazon is een eyecatcher in uw tuin. Een gazon aanleggen in Breda of omgeving kunt u door Egalisee Bestratingen laten doen. Egalisee Bestratingen...
- Sapvasten zorgt voor ontslakken en verantwoord afvallen Sapvasten en een sapkuur bestellen is bedoeld voor (redelijk) gezonde mensen. Je kunt beter niet gaan sapvasten als je eetproblemen hebt, bijvoorbeeld anorexia nervosa of...
- 5 Redenen waarom elk dame een Droogshampoo nodig heeft Droogshampoo is een van de meest handige en gemakkelijke uitvindingen op haarverzorgingsgebied. Het biedt gebruikers het luxe en genot om uit te rekken dat ze...
- Ontdek de Perfecte Nagelstudio in Alkmaar voor Jouw Verzorging Ben je op zoek naar de beste Nagelstudio in Alkmaar om jouw nagels te laten verzorgen? Dan ben je op de juiste plek! In dit...