Interview met een internetmarketeer

nov 4, 2020

Het vinden van een internetmarketeer is nooit saai. Tijdens het interview hoor je tientallen verhalen over geslaagde of mislukte campagnes, leer je over de promotie achter de schermen van bekende diensten en val je onder de charme van bijna elke kandidaat. Maar onthoud: internetmarketing gaat meer over cijfers dan over mooie verhalen.

De internetmarketeer houdt zich bezig met alle online kanalen in het bedrijf. Dit zijn prestatiekanalen (context, targeting, CPA) en inhoud (sociale netwerken, blog, e-mailmarketing). De taak van een internetmarketeer is om vraag naar goederen of diensten te genereren, naamsbekendheid te vergroten en verkoop te genereren.

Een goede internetmarketeer, of bijvoorbeeld een ideale marketeer, weet hoe hij indicatoren moet analyseren en verkopen moet voorspellen op basis van statistieken. Maar tegelijkertijd kan hij een artikel voor een blog of andere online media schrijven over zijn product of dienst.

Allereerst hebben we specialisten nodig die in online winkels hebben gewerkt, diensten zoals wij; van advertenties en online media groeien vaak ook intelligente specialisten. We zoeken meestal via sociale netwerken, groepen en gemeenschappen.

Let tijdens het interview op het detailniveau van de antwoorden. Als het verhaal van de kandidaat oppervlakkig is, betekent dit dat het geen feit is dat hij zelf aan projecten heeft deelgenomen, meestal betekent dit dat taken zijn gegeven aan ondergeschikten / aannemers voor uitvoering. Internet marketeer gaat over cijfers. Ik houd bij hoe vaak een kandidaat metrics gebruikt in reacties tijdens een interview. Als hij over het resultaat zegt “het is gaaf geworden”, dan is dit zeker niet ons verhaal.

Tijdens het interview vraag ik graag: “Wat ga je doen als je 5 taken per kwartaal hebt en de zesde komt?” Slechte antwoorden: “Ik doe er vijf, zoals verwacht” of “Ik ga naar de leiding.” Een goede antwoordoptie: “Ik zal middelen vinden om zes taken uit te voeren: outsourcing, extra budgetten / handen, samen met belanghebbenden herziene prioriteiten voor huidige taken”. We geven ook testtaken – ze zijn schematisch, vereisen geen nauwkeurige berekeningen, maar ze omvatten het testen van logica en kennis.

Vragen om een ​​internetmarketeer te stellen tijdens een interview:

  • Hoe ben je je carrière bij Digital begonnen?
  • Vertel ons over uw eerste internetproject of -taak.
  • Op welke kanalen moet je focussen voor B2B-marketing? Welke voor B2C?
  • Hoe stel je contextuele advertenties in? Breng de nieuwe werknemer op de hoogte.
  • Met welke budgetten werkten ze en via welke kanalen verspreidden ze? (per maand)
  • Wat zijn de belangrijkste statistieken in e-mailmarketing?
  • Hoe CPA in CPC berekenen?
  • Welke internetmarketingtrends weet u over dit jaar?

global recruitment

https://www.globalrecruitment.info/
by | Categories: Banen en opleidingen | Tagged: |

Share with others

No Responses so far | Have Your Say!

Comments are closed.