Gifgroen.nl
Image default
Financieel

Problemen met incassobureau

Afgelopen week heb ik problemen gehad met een incassobureau. Niets vermoedend kreeg ik afgelopen week opeens een telefoontje over een openstaande factuur die ik nog niet had betaald en of ik dat zo snel mogelijk wilde doen. Ik had echt echt geen idee waar het over ging.

Telefoon van incassobureau

Het incassobureau belde mij omdat ik een factuur zou hebben openstaan bij een winkel waar ik maandelijks mijn spullen bestel. Ik betaal altijd zo snel mogelijk de factuur en mijn relatie met de winkeleigenaren is ook heel goed. Het leek mij dus erg sterk dat ik een factuur niet  heb betaald. Mocht het wel zo zijn dat ik niet betaald heb, dan zal het vast onbewust gegaan zijn. Na het telefoontje ben ik gelijk in mijn eigen boekhouding gaan checken of het klopte dat ik de factuur niet betaald had, maar al gauw vond ik waar ik naar op zoek was. Een overboeking naar de desbetreffende winkel, ik had dus wel zeker betaald.

Verontwaardigd

Enigszins verontwaardigd heb ik daarna weer contact gezocht met het incassobureau om aan te geven dat ik wel zeker betaald heb. Eerst wilde ze mij niet geloven, ze hebben natuurlijk vaker mensen tegenover zich die claimen dat ze niet betaald hebben. Nadat ik ze het bewijs had laten zien van de overboeking waren ze het met mij eens dat ik betaald had, vandaar dat ze het zouden terugkoppelen naar de winkel.

Excuses

Nog dezelfde dag kreeg ik een telefoontje van de winkeleigenaar, waarin hij zijn excuses aanbood. Hij gaf aan dat het in de boekhouding verkeerd was gegaan, waardoor zij mijn betaling hadden genoteerd als de betaling van iemand anders. Daardoor werd het voor mij natuurlijk gelijk duidelijk wat er nou mis was gegaan en ik nam het hem niet kwalijk. Zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren. Echter kon hij het niet laten om een cadeaubon op te sturen voor zijn winkel, dat gebaar kon ik toch wel waarderen.

 

https://incassoadvocaten.nl/